• Aktualności

  • Aktualności

          • Relacja z wieczorku poezji klas 4a i 4c
            • Relacja z wieczorku poezji klas 4a i 4c

            • W październiku w naszej szkole odbył się wyjątkowy wieczorek poezji,
              w którym 
              uczestniczyli uczniowie klas 4a i 4c.

              Sala lekcyjna zamieniła się w kawiarenkę poetycką –delikatne światło lampek,
              nastrojowa muzyka i zapach herbaty stworzyły magiczną atmosferę sprzyjającą twórczości i refleksji.
              Dzieci samodzielnie pisały wiersze, a następnie z dumą odczytywały je przed klasą.
              W ich utworach pojawiały się tematy przyjaźni, marzeń, przyrody i szkolnych wspomnień.
              Każdy 
              występ był wyjątkowy, a uczestnicy zostali nagrodzeni gromkimi brawami.
              Nie zabrakło również zabawy z wyobraźnią –

              w drugiej części spotkania uczniowie w grupach losowali po dwa słowa i na tej podstawie tworzyli jedną strofę wiersza.
              Pomysły 
              były niezwykle kreatywne, a wspólne układanie rymów wywoływało wiele radości i śmiechu.

              Wieczorek poezji okazał się pięknym doświadczeniem, które połączyło twórczość, współpracę i dobrą zabawę. Uczniowie przekonali się, że poezja może być nie tylko lekcją, ale i przygodą pełną emocji.

              Opracowała:
              Pani Małgorzata

          • Dziady cz. II
            • Dziady cz. II

            • Klasa 7a obecnie omawia "Dziady" cz. II Adama Mickiewicza. Podczas lekcji uczniowie zgłębiają temat tradycji pogańskich związanych z kultem zmarłych oraz obrzędów dziadów. Dyskusje skupiają się na pamięci o zmarłych i ich duchowej obecności w życiu żywych. To doskonała okazja do refleksji nad współczesnymi zwyczajami, zwłaszcza w kontekście obchodów Wszystkich Świętych.

               

              Pani Agnieszka 

            • Klasa 2c w Astor Robotics Center!

            • W ostatnim dniu października uczniowie klasy 2c odbyli wycieczkę do Showroomu ASTOR Robotics Center, realizując nagrodę zdobytą w zeszłorocznej edycji akcji „Rowerowy Maj”. Zwiedzanie tego nowoczesnego obiektu dostarczyło dzieciom wielu pozytywnych wrażeń i stało się inspirującym doświadczeniem edukacyjnym.  Uczniowie mieli okazję w przystępny i zrozumiały sposób poznać, czym są roboty oraz jak działają. Obserwując maszyny w ruchu i uczestnicząc w prostych aktywnościach, dzieci doświadczały technologii poprzez zabawę.  Uczniowie dowiedzieli się, że roboty są sterowane za pomocą programów, które można samodzielnie tworzyć i modyfikować, co rozwija kompetencje cyfrowe i logiczne myślenie.  W trakcie zajęć kształtowali postawę odpowiedzialności cyfrowej. Uczniowie uczyli się, że technologia to narzędzie, które należy wykorzystywać mądrze, z szacunkiem i świadomością jej wpływu na otoczenie. Dziękujemy https://www.facebook.com/ASTOR.automatyzacja za mile spędzony czas i zachęcamy do odwiedzenia firmy przez inne klasy!

          • 🎃 Halloween Escape Room na lekcjach języka angielskiego!
            • 🎃 Halloween Escape Room na lekcjach języka angielskiego!

            • Podczas piątkowych zajęć uczniowie wzięli udział w wyjątkowej grze językowej Halloween Escape Room, w której musieli zmierzyć się z 12 tematycznymi zadaniami. Każde poprawne rozwiązanie pozwalało im wyeliminować jedną z halloweenowych postaci i zbliżyć się do odkrycia tej jednej, zwycięskiej! 🕵️‍♀️✨W trakcie zabawy uczniowie utrwalali i poszerzali słownictwo związane z Halloween, ćwiczyli czytanie ze zrozumieniem, logiczne myślenie oraz współpracę w grupie.Najlepszym drużynom udało się rozwiązać wszystkie zagadki, wykazując się nie tylko znajomością języka, ale też sprytem i kreatywnością! 💪🎯Całe wydarzenie odbywało się w prawdziwie halloweenowej atmosferze, pełnej klimatycznej muzyki, dekoracji i smakowitych przekąsek. 🎶

          • Międzyszkolny Turniej Strażacki
            • Międzyszkolny Turniej Strażacki

            • SUKCES – Nasza reprezentacja zajęła trzy I miejsca w Międzyszkolnym Turnieju Strażackim
              dla Uczniów Szkół Podstawowych Dzielnicy XII, który odbył się na terenie Jednostki
              Ratowniczo-Gaśniczej nr 6. Rywalizacja obejmowała trzy kategorie:
               konkurs plastyczny
               test wiedzy pożarniczej
               zawody sprawnościowe z użyciem sprzętu gaśniczego
              We wszystkich trzech konkurencjach byliśmy najlepsi.
              Wielkie GRATULACJE dla naszych uczniów.

               


              Elżbieta W. 

          • "Przy domowym stole" warsztaty w Kamienicy Hipolitów
            • "Przy domowym stole" warsztaty w Kamienicy Hipolitów

            • 31 października klasa 6a wzięła udział w warsztatach "Przy domowym stole" w Kamienicy Hipolitów w Krakowie.Uczniowie podczas warsztatów dowiedzieli się jak wyglądają przygotowania do posiłku w mieszczańskiej kamienicy. Jak XIX wieku wyglądały serwisy obiadowe i rytuały związane z posiłkami.Następnie uczniowie w grupach dekorowali talerze i sztućce według własnego pomysłu.Na koniec chętne osoby mogły poczuć się jak prawdziwi aktorzy, odgrywając rodzajowe scenki. Oczywiście związane z domowym stołem:) Pani Monika-wychowawca klasy

          • "Wypożyczalnia skrzydeł"-nowa odsłona innowacji pedagogicznej
            • "Wypożyczalnia skrzydeł"-nowa odsłona innowacji pedagogicznej

            • W minionym tygodniu pierwszaki, które przebywają na świetlicy szkolnej brały udział w pierwszej odsłonie innowacji pedagogicznej "Czy teatr może zmieścić się w pudełku". Uczniowie po raz pierwszy odwiedziły bibliotekę szkolną, gdzie wysłuchały opowieści " Wypożyczalnia skrzydeł" pani Iwony Pietrzak-Płachty. W II części zajęć własnoręcznie udekorowały piórka. Mamy nadzieję, że zajęcia się podobały i będą początkiem wspaniałej przygody.

               

              Pani Monika-nauczyciel świetlicy

            • 🎉 WIELKI SUKCES NASZEJ SPOŁECZNOŚCI! WYGRALIŚMY BUDŻET OBYWATELSKI! 🏆

            •  

              🎉 WIELKI SUKCES NASZEJ SPOŁECZNOŚCI! WYGRALIŚMY BUDŻET OBYWATELSKI! 🏆

              Drodzy Uczniowie, Rodzice, Nauczyciele i Przyjaciele Szkoły!

              Mamy zaszczyt i ogromną radość poinformować, że nasz projekt pt. "Sportowe Marzenia na Złocieniu” zdobył wymaganą liczbę głosów i WYGRAŁ w tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego.

              Jest to nasz wspólny, wielki sukces! Wygrana oznacza, że już niedługo nasza szkoła zyska:

              • sprzęt sportowy oraz stroje sportowe dla SP 20
              • zorganizowanie 3 turnusów półkolonii dla dzieci w okresie wakacyjnym na terenie SP 20
              • zorganizowanie i przeprowadzenie 8 turniejów piłkarskich na terenie SP 20
              • zorganizowanie pikniku rodzinnego integrującego lokalną społeczność na terenie SP 20
              • wyjazd na sportowy obóz w okresie letnim

              🙏 Dziękujemy za Wasze Zaangażowanie!

              Sukces ten był możliwy tylko dzięki Waszemu ogromnemu zaangażowaniu! Dziękujemy każdemu, kto:

              • Wspierał naszą inicjatywę.
              • Rozmawiał o projekcie z sąsiadami.
              • Oddał swój cenny głos.

              Pokazaliśmy, jak wielką siłę ma nasza szkolna społeczność i jak wiele możemy osiągnąć działając razem!

               

          • Dzień Dyni w klasie 1d 
            • Dzień Dyni w klasie 1d 

            • Ależ pomarańczowo zrobiło się w naszej klasie! 

              Uczniowie świętowali Dzień Dyni – przyszli ubrani w kolorze pomarańczowym, a niektórzy nawet przebrani za dynie!Przynieśli ze sobą różne odmiany tego jesiennego warzywa. Wspólnie zastanawialiśmy się, jak wygląda dynia, jaki ma kolor i co można z niej przygotować.Dzieci rozwiązywały tematyczne karty pracy, a na zakończenie wykonały piękne prace plastyczne „Jesienna dynia”.Było bardzo kolorowo, radośnie i oczywiście pomarańczowo! 

               

              Karolina D. -wychowawca klasy 

          •  Klasa 3C w Centrum Edukacji Przeciwpożarowej w Dobczycach! 
            •  Klasa 3C w Centrum Edukacji Przeciwpożarowej w Dobczycach! 

            • Klasa 3C odwiedziła Centrum Edukacji Przeciwpożarowej w Dobczycach. Uczniowie poznali zasady bezpiecznego zachowania w sytuacjach zagrożenia, dowiedzieli się, jak wygląda praca strażaków i mieli okazję zobaczyć sprzęt strażacki z bliska. 

              To była pełna wrażeń, ciekawych pokazów i nauki o bezpieczeństwie wizyta. Dziękujemy strażakom za ciepłe przyjęcie i interesujące zajęcia! 

          • Ślubowanie uczniów klas pierwszych
            • Ślubowanie uczniów klas pierwszych


            • W dniu 13 października br. w naszej szkole odbyła się uroczystość ślubowania uczniów klas pierwszych.

              Zanim dzieci zostały oficjalnie przyjęte do grona społeczności szkolnej, zaprezentowały to, czego zdążyły się już nauczyć. Odświętnie ubrane i przejęte z dumą przedstawiły swoje umiejętności – recytowały wiersze oraz śpiewały piosenki, wzbudzając podziw zgromadzonych gości.

              Po części artystycznej, w niezwykle podniosłej atmosferze, przed pocztem sztandarowym, pierwszoklasiści złożyli uroczyste ślubowanie. Przyrzekali sumiennie wypełniać obowiązki ucznia, szanować nauczycieli i pracowników szkoły, być przyjacielem przyrody, kochać Ojczyznę i dbać o dobre imię swojej szkoły.

              Po ślubowaniu pan dyrektor Marcin Bauerek oraz panie wicedyrektor: Renata Makuch, Magdalena Ślusarek i Paulina Piotrowska-Maciocha, dokonali symbolicznego pasowania każdego ucznia na pełnoprawnego członka społeczności szkolnej.

              Na zakończenie uroczystości uczniowie klas pierwszych zostali zaproszeni na słodki poczęstunek przygotowany przez rodziców.

              To był wyjątkowy i niezapomniany dzień, który na długo pozostanie w pamięci naszych najmłodszych uczniów.

            • Zabawy ortograficzne w klasie 3a

            • Od września uczniowie klasy 3a realizują innowację pedagogiczną „Ortograficzne portfolio”.

              Najpierw samodzielnie zaprojektowali i wykonali okładki swoich teczek-portfolio, co od razu
              wzbudziło duże zainteresowanie.

              W trakcie trwania innowacji dzieci systematycznie uzupełniają swoje teczki. Zaczęliśmy od pisowni wyrazów
              z „ó”. Aby zapewnić holistyczne podejście do nauczania ortografii oprócz pracy z kartami, uczestniczymy
              w zabawach i grach ortograficznych, celem utrwalenia omawianych zasad.

              Innowacja „Ortograficzne portfolio” spełnia swoje zadanie. Uczniowie nie tylko lepiej przyswajają pisownię wyrazów z ó, ale przede wszystkim rozwijają w sobie pozytywne nastawienie do nauki ortografii.


              Lucyna K. 

          • Poznajemy Chiny w klasie 3a
            • Poznajemy Chiny w klasie 3a

            • Wybraliśmy się w podróż do starożytnych i współczesnych Chin. Była to fascynująca lekcja,
              która zaangażowała wszystkie nasze zmysły.
              Zgłębialiśmy bogactwo kultury Chin, jednej z najstarszych cywilizacji na świecie.
              Dowiedzieliśmy się, jak ważne są w niej wartości takie jak szacunek dla rodziny, przodków i harmonii.
              Poznaliśmy przełomowe wynalazki, które zawdzięczamy Chińczykom: papier, druk, kompas czy proch strzelniczy.

              Prawdziwy podziw wzbudziła opowieść o Armii Terakotowej w Xi'an.  

              Dowiedzieliśmy się, że to tysiące żołnierzy, koni i rydwanów, które miały strzec cesarza Qin Shi Huang w życiu
              pozagrobowym. Dowiedzieliśmy się, którędy wiódł Jedwabny szlak.

              Była też degustacja. Jedliśmy pałeczkami ryż oraz sushi. Piliśmy tradycyjną herbatę z dodatkiem kwiatów chryzantemy.


              Lucyna K. 

          • Warsztaty Nivea Connect- Łączą Nas relacje
            • Warsztaty Nivea Connect- Łączą Nas relacje

            • W dniu 20.10.2025 r. w naszej szkole odbyły się warsztaty organizowane przez fundację Nivea.

              Coraz więcej dzieci i młodzieży zmaga się z wyzwaniami zdrowia psychicznego. Badania przeprowadzone w Polsce pokazują niepokojący obraz - samotność, niska samoocena i brak poczucia sprawczości to codzienność wielu uczniów. W odpowiedzi na te wyzwania NIVEA rusza z inicjatywą NIVEA CONNECT, wspierając lokalne projekty społeczne. Jednym z nich są warsztaty “Łączą nas relacje”, stworzone we współpracy z Fundacją EmocJa.

               

              Pedagog Szkolny

              Michał K. 

          • Dzień Zdrowej Śniadaniówki - inauguracja akcji w klasie 4b
            • Dzień Zdrowej Śniadaniówki - inauguracja akcji w klasie 4b

            • Wspólnie rozpoczęliśmy akcję, w czasie trwania której raz w miesiącu będziemy celebrować zdrowe
              drugie śniadanie.
              Postaramy się by nie zawierało ono niezdrowych słodyczy czy napoi ale pełnoziarniste pieczywo, ser
              lub wędlinę o dobrym składzie, warzywa, owoce oraz wodę.

              Dzięki akcji będziemy kształtować zdrowe nawyki w odżywianiu się ale także kreatywnie spędzać
              razem czas. Drugie śniadanie może być kolorowe i zdrowe, a jego przygotowanie oraz degustacja
              może sprawić nam ogromną przyjemność.

              Zaangażowanie uczniów i pytania czy możemy tak świętować co tydzień motywuje do działania!

              Karolina Ł.

          • Jesienny zawrót głowy!
            • Jesienny zawrót głowy!

            • Przed Państwem kolejna fotorelacja przedstawiająca prace plastyczne wykonane przez dzieci świetlicowe. Kompozycje wykonane różnymi technikami prezentują się niesamowicie! Na świetlicy zrobiło się bardzo jesiennie i kolorowo!  

               

              Nauczycielki świetlicy: 

              Ewelina G.

              Bożena J.

              Anna P. 

              Monika Z.

          • Świetlicowe jesienne prace plastyczne 
            • Świetlicowe jesienne prace plastyczne 

            • „Dary jesieni” – Władysław Broniewski

              „Jesień chodzi po polach, po łąkach, po lesie,

              Koszyk pełen darów dla dzieci niesie.

              Kasztany, żołędzie i liście czerwone,

              To wszystko na jesienne prace przygotowane.”

               

              Nauczyciele świetlicy 

            • „Najpiękniejszy Orzeł w Godle”

            • Zachęcamy wszystkie dzieci z klas 1–3 oraz ich rodziców do udziału w konkursie!

              Niech wspólne tworzenie stanie się okazją do rozmów o Polsce, jej symbolach i wartościach.

              Temat przewodni:„Najpiękniejszy Orzeł w Godle”

              Praca plastyczna wykonana przez ucznia klas 1–3, samodzielnie lub z pomocą rodzica, przedstawiająca symbol narodowy – godło Polski, ze szczególnym uwzględnieniem głównego elementu: orła.

              Zasady uczestnictwa:

              • Konkurs skierowany jest do uczniów klas I–III Szkoły Podstawowej nr 20 w Krakowie;

              • Każdy uczeń może zgłosić jedną pracę, wykonaną samodzielnie lub wspólnie z rodzicem;

              • Tematem konkursu jest wykonanie godła Polski w wersji przestrzennej;

              • Technika wykonania jest dowolna – dopuszcza się użycie materiałów takich jak papier, masa solna, modelina, tkaniny, drewno, plastelina, recyklingowe tworzywa itp.Format pracy: A4, A3;

              Prace należy opatrzyć metryczką z tyłu:o imię i nazwisko ucznia o imię i nazwisko rodzica (jeśli współtworzył pracę) o klasa.

              Termin składania prac:Prace należy dostarczyć do sali nr 10 do koordynatorów konkursu do dnia 31 października 2025 r.

              Rozstrzygnięcie konkursu:Prace będą oceniane według następujących kryteriów:

              • zgodność z tematem,

              • pomysłowość i oryginalność,

              • estetyka wykonania,

              • samodzielność pracy.

              Prace będą oceniane w dwóch kategoriach:

              • prace samodzielnie wykonane;

              • prace wykonane z wsparciem rodziców.

              Regulamin konkursu dostępny u wychowawców i organizatorów konkursu.

              Życzymy wielu pomysłów, kreatywności i radości ze wspólnego działania!

              Koordynatorzy konkursu: mgr Wioletta Hyży mgr Dominika Gawlik